cat-right

Seminţele de chia reprezintă un remediu natural pentru diabetul de tip 2 şi pentru diferite tipuri de cancer!

Chia

Semințele de chia au un gust asemănător cu cel al nucilor.

Ele au fost cultivate pentru prima data în America Latină.

Locuitorii acestei regiuni (aztecii) preţuiau aceste seminţe mai mult decât orice.

 

Semințele de chia au cel mai valoros conţinut nutriţional, datorat concentraţiei mari de acizi graşi Omega 3. Comparativ cu alte alimente care conţin acizi grași, cum ar fi de exemplu peștele, semințele de chiar au chiar o concentrație mai mare.

De asemenea au în compoziţie mai multe proteine decât soia şi mai multe fibre decât seminţele de in.

Seminţe de Chia

Astfel din ce în ce mai mulţi nutriţionişti şi medici recomandă aceste seminţe miraculoase pentru sănătate, în curele de slăbit dar şi ca remediu pentru diverse afecţiuni sau pur şi simplu pentru buna funcţionare a organismului, datorită conţinutului bogat de nutrienţi şi antioxidanţi extrem de valoroşi.

Pe bună dreptate mulți consideră chia ca fiind ”alimentul secolului XXI”.

 

Pe lângă acizii grași amintiți, semințele de chia mai conțin:

 

  • de 5 ori mai mult calciu decat laptele integral
  • de 13 ori mai mult magneziu decat broccoli. (Inima și arterele au nevoie de cantități mari de magneziu)
  • de 3 ori mai mulţi antioxidanţi decât afinele proaspete
  • mai multe fibre decat seminţele de in
  • mai multe proteine decat soia

 

La acestea se adaugă o multitudine de substanţe nutritive vitale (un adevărat aur “nutriţional”), au de 8 ori mai mulţi acizi graşi Omega 3 decât somonul proaspăt de Atlantic… sunt mai bogate în acizi graşi Omega 3 decât orice aliment integral care a fost vreodată evaluat.

 

Acizii graşi Omega 3 ajută la…

 

  • menţinerea funcţiei inimii în parametri normali
  • menţinerea nivelului colesterolului
  • menţinerea tensiunii arteriale sub control
  • menţinerea unui sistem cardiovascular sănătos

 

Seminţele de chia sunt un adevărat remediu împotriva unor afecţiuni.

 

Ajută digestia şi previn apariţia bolilor gastrointestinale: constipaţie, diaree, balonare, crampe, gaze şi nu numai!

Suferiţi de constipatie şi luaţi un medicament însă acesta vă provoacă diaree. Apoi, colonul, epuizat, se închide, iar dumneavoastră vă simtiţi constipaţi din nou. Este un cerc vicios. Seminţele de Chia însă au o putere extraordinară de a rezolva ambele probleme deodată datorită celor două tipuri de fibre, aflate într-un echilibru ideal:

  • fibrele insolubile care sunt responsabile cu înlăturarea constipaţiei, îndepărtând cu blândeţe depunerile şi toxinele din colon, înlăturând acumulările şi blocajele asemenea unui burete umed care alunecă pe o masă, seminţele de chia ajută alimentele să alunece uşor prin tractul digestiv.
  • fibrele solubile sunt responsabile cu înlăturarea diareei deoarece seminţele de chia absorb apa rapid, mai exact, de 12 ori greutatea proprie. Acesta este şi motivul pentru care seminţele de chia au un efect calmant asupra intestinului.

Conţin peste 35% fibre, mult mai mult decât tărâţele de grâu sau seminţele de in.

Conţinutul de fibre din 5 ceşti de cereale este egal cu doar câteva linguri de seminţe de chia.
Ajută la previnirea apariţiei diabetului. Consumul regulat ajută la reglarea nivelului glicemiei (zahărului) din sânge şi reduce riscul de apariţie a diabetului. Reprezintă deopotrivă şi un remediu benefic pentru cei suferinzi deja de diabet, deoarece au un indice glicemic foarte mic şi favorizează digerarea lentă a alimentelor.

 

Previn apariţia cancerului

Seminţele de chia joacă un rol esenţial în lupta împotriva mai multor tipuri de cancer. Integrate în dieta săptămânală, aceste seminţe distrug celulele canceroase şi repară ADN-ul afectat din organism.

 

Au proprietăţi antiinflamatoare

Concentraţia bogată de acizi graşi Omega 3 care se găseşte în seminţele de chia ajută la lubrifierea articulaţiilor şi la menţinerea supleţii acestora. Odată ajunşi în organism, acizii graşi esenţiali se transformă în prostaglandine, o substanţă care combate durerile şi inflamaţiile.

Medicii au constatat că bolnavii de artrită care au adăugat seminţele de chia în dieta lor au raportat mai puţine dureri şi inflamaţii inconfortabile decât cei care nu le-au consumat.

Îmbunăţesc funcţiile creierului

Consumul de seminţe de chia atrage o mulţime de beneficii şi la nivel intelectual. Potrivit specialiştilor, acestea fac membranele cerebrale mai sensibile şi îmbunătăţesc funcţiile creierului: memoria, gândirea etc.

Întăresc oasele şi previn osteoporoza

Seminţele de chia sunt bogate şi în calciu, un mineral crucial pentru sănătatea oaselor. Conţin de şase ori mai mult calciu decât laptele, per porţie, şi sunt aliment de bază atât pentru copiii în creştere care au nevoie de acest nutrient pentru dezvoltarea unor oase puternice, cât şi pentru femei, care sunt predispuse la osteoporoză. Consumul regulat de seminţe de chia întăreşte oasele şi previne apariţia fracturilor şi a altor afecţiuni.

Seminţele de chia previn afecţiunile cardiovasculare

Seminţele de chia previn afecţiunile cardiovasculare

Consumul frecvent de seminţe de chia are un efect benefic asupra sănătăţii inimii. Reglează nivelul colesterolul din sânge, tensiunea arterială şi previn diabetul – înlăturând astfel unii dintre cei mai mari factori de risc care stau la baza declanşării afecţiunilor inimii.

 

Combat tulburările de somn şi stimulează relaxarea organismului

Cercetătorii au descoperit că seminţele de chia conţin triptofan, un aminoacid care are efecte pozitive asupra somnului din timpul nopţii.

Triptofanul ajută la relaxarea organismului şi la pătrunderea mai rapidă în transa specifică somnului, astfel încât organismul să se odihnească corespunzător.

 

Vă scapă de oboseala cronică şi de stările de somnolenţă.  Aztecii antici au numit seminţele „hrană pentru o bună funcţionare”. Legenda spune ca doar o lingură de chia a fost de ajuns pentru a alimenta un alergător aztec pentru un marş istovitor, de 24 de ore.

Energia furnizată este una pozitivă, nu precum cea produsă de cofeină care, de cele mai multe ori, este urmată de o scădere a formei fizice.

  • peste 30 de substanţe nutritive diferite în forma lor integrală. Fiecare bob mic de seminţe de chia conţine un cocktail de substanţe nutritive de care organismul are nevoie. Întotdeauna cel mai bine este sa vă obţineţi nutrienţii din alimente.
  • fibre super-bogate. Toate fibrele din seminţele de chiaîncetinesc digestia, oferind o şansă nutrienţilor să fie absorbiţi.
  • dezvoltă musculatura! Muşchii au nevoie de o mulţime de proteine pentru a rămâne puternici şi tonifiaţi. Seminţele de chiasunt mai bogate în proteine decât soia, ba mai mult proteinele sale sunt mult mai complete. Acestea conţin toţi aminoacizii esenţiali de care organismul are nevoie pentru a construi masa musculară.

 

Nu veţi mai simţi senzaţia de foame.
Sunt superstarul fibrelor alimentare solubile! Fac chiar şi porţiile mici de mâncare să pară o cină festivă.

Foamea nu este niciodată complet satisfăcută până când “stocurile” de nutrienţi nu sunt pline. În timp ce seminţele de chia călătoresc prin stomac şi intestine, acestea oferă, treptat, o alimentare cu peste 30 de substanţe nutritive diferite – pe parcursul întregii nopţi.

 

Sfidează îmbătrânirea.

 

  • Luptă împotriva radicalilor liberi. Îmbătrânirea apare atunci când se duplică celulele deteriorate. Antioxidanţii au rolul de a neutraliza radicalii liberi care cauzează acest prejudiciu. Seminţele de chia conţin de peste 3 ori mai mulţi antioxidanţi decât afinele proaspete.
  • Îndepărtează toxinele care accelerează îmbătrânirea. Toxinele care se acumulează în colon pot ataca corpul. Dar fibrele seminţelor de chia înlătură în scurt timp toxinele.
  • Contribuie la construirea de noi celule sănătoase.Celulele au nevoie de acizi graşi Omega 3 – şi în cazul în care nu îi obţin, vor folosi grăsimi nesănătoase ca substitut.

Menţin pielea sănătoasă şi o fac de invidiat!

Masă întreagă concentrată într-o singură lingură!

Desigur asta nu înseamnă să consumaţi doar seminţe de chia. Dar o cantitate foarte mică vă ajută extrem de mult. De exemplu, doar câteva linguri cu seminţe de chia conţin…

 

  • 19 grame de acizi grasi Omega 3. Aţi avea nevoie de aproape un kilogram de somon pentru a obţine atât de mult Omega 3. Binenţeles ca asta nu înseamnă că trebuie să înlocuiţi somonul cu seminţele de chia.
  • 20 de grame de proteine vegetale complete. Aţi putea mânca o pungă întreagă de soia şi nu aţi obţine la fel de multe proteine astfel că seminţele de chia asigură aminoacizii esenţiali de care au nevoie ţesuturile umane.
  • 39 de grame de fibre. Ar trebui să consumaţi 5 cupe ½ de tărâţe pentru a obţine atât de multe fibre.
  • 523 mg de calciu. Ar trebui să beţi aproape 2 căni de lapte integral pentru a obţine atât de mult calciu. Un avantaj este faptul că spre deosebire de lapte acestea nu conţin lactoză.
  • 326 mg de magneziu. Ar trebui să consumaţi 10 tulpini de broccoli (aproape 1.5 kg), pentru a obţine la fel de mult magneziu.
  • În plus, alte 24 elemente nutritive, vitamine şi minerale, inclusiv potasiu (596 mg), zinc (5.74 mg), şi nu numai…

Cum se consumă sau prepară seminţele de chia

Chia-Pudding_PS_2

Doar amestecaţi seminţe de chia cu iaurt şi aveţi un mic dejun sănătos şi săţios

 

Un alt avantaj al seminţelor de Chia este că pot fi introduse în orice reţetă, de la micul dejun alcătuit din fulgi de ovăz, la macaroanele  cu brânză de la prânz. Pot fi adăugate cu uşurinţă la tot felul de mâncăruri şi deserturi, amestecate în shake-uri sau în prăjituri savuroase.
Reprezintă modul sigur dar natural de a consuma ceva dulce dar a avea în acelaşi timp un nivel de zahăr sănătos în sânge. Adăugând pur si simplu seminţe de chia peste diferite feluri de mâncare, puteţi ajuta la scăderea „sarcinii glicemice” a întregii mese. Aceasta este o veste foarte bună pentru persoanele cu glicemie crescută!

 

Este uşor să gătiţi cu seminţele de Chia deoarece acesteatransformă toate tipurile de „plăceri vinovate” în alimente sănătoase!

 

Seminţele de chia reprezintă un atu pentru cei cărora nu le place să gătească. Puneţi câteva grame în cerealele preferate… şi asta este tot!

 

Dar, dacă vă place să gătiţi, le veţi adora. Sunt cel mai versatil aliment. Pot fi adăugate în aluatul pentru pâine, prăjituri, negrese, brioşe şi alte deserturi… De asemenea le puteţi folosi pentru fripturi, tocăniţe, cartofi prăjiţi sau alte feluri principale… Adăugând acest aliment în zeci de feluri de mâncare, imediat le puteţi face mai sănătoase.

 

Înlocuiesc cu succes grăsimea. Puteţi face o mulţime de mâncăruri delicioase, pentru că absorb de 12 ori greutatea proprie în apă. În plus, puteţi înlocui grăsimile nesănătoase pentru inimă cu seminţele de chia bogate în acizi graşi Omega 3.
Sunt un agent de îngroşare ideal pentru supe, sosuri, garnituri, deoarece absorb o mare cantitate de apă.
Sunt un adaos minunat pentru mâncărurile vegetariene, deoarece sunt bogate în proteine complete, cu mulţi dintre aminoacizii esenţiali de care aveţi nevoie.
Nu au o textură solidă. Ele practic “dispar” în orice compoziţie, fără a o afecta.
Nu au un gust pregnant, ba mai mult am putea spune că au un gust neutru, astfel încât să poată fi adăugate la diverse reţete fără a le modifica gustul.

Adăugaţi în fiecare dimineaţă o linguriţă de seminţe de chia în cereale sau iaurt, şi veţi beneficia de:

• un volum crescut de energie pentru întreaga zi şi un somn mai liniştit noaptea

• tranzitul intestinal se v-a îmbunătăţi, scăpaţi de constipaţie, diaree, balonare, gaze şi crampe

• un control mai bun al greutăţii

 

Continuând să adăugaţi zilnic seminţe de chia în alimentaţia dumneavoastră veţi remarca şi alte efecte:

 

• inima, arterele, tensiunea arteriala şi colesterolul nu vă vor mai face probleme

• regenerarea articulaţiilor si dispariţia rigidităţii

• celulele canceroase intră în remisie

DACĂ V-A PLĂCUT ACEST ARTICOL V-AR PUTEA INTERESA:

Seminte de chia, 350 g

Seminţe de chia începând de la 9, 90 lei

Share Button

Un răspuns la “Seminţele de chia reprezintă un remediu natural pentru diabetul de tip 2 şi pentru diferite tipuri de cancer!”

  1. Bianca spune:

    Semințele de chia se pot folosi măcinate, sub formă de faină , din care se pot pregăti dulciuri, biscuiți, chiar pâine, înmuiate în apă, în sucuri de fructe, ele devin gelatinoase, fiind apreciate în budinci, sau terciuri.

Lăsați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: