cat-right

Psyllium

Psyllium

Psyllium (Plantago psyllium) în formă de tărâţe, praf, mucilagiu, ş.a., ajută la slăbire prin reglarea glicemiei, detoxifierea organismului şi tranzit intestinal îmbunătățit. Fibrele solubile conţinute de tărâţele de psyllium pot ajuta în mod eficient la scăderea colesterolului. Psyllium poate ajuta la ameliorarea atât a constipaţiei cât şi a diareei şi este utilizat pentru a trata sindromul de colon iritabil, hemoroizi şi alte probleme intestinale. Potrivit cercetătorilor de la University of Maryland Medical Center (UMMC), psyllium poate fi folosit pentru a ajuta la reglarea nivelului de zahăr din sânge la persoanele cu diabet zaharat. Atunci când tărâţele de psyllium atât de bogate în fibre vin în contact cu apa, se umflă şi formează o masă de gelatină care ajută la transportul deşeurilor prin tractul intestinal. Plantago psyllium este o plantă din familia patlaginei.

Ea creşte mai ales în nordul Africii şi sudul continentului european (Franţa, Spania).

Plantă psyllium

Plantă psyllium

Slăbim cu psyllium

Iată un pont de la renumitul dr. Arthur Agatston, autorul celebrei Diete South Beach: pentru a reduce indicele glicemic al oricărei mese, cu 15 minute înainte să mâncaţi, luaţi o linguriţă de psyllium cu un pahar de apă. După ce o înghiţiţi, ea se transformă într-o masă alunecoasă care îşi croieşte drum prin tractul digestiv, dând la o parte tot ce-i stă în cale. Luate înainte de masă, fibrele se combină cu mâncarea şi încetinesc procesul de digestie. 

Putem adăuga psyllium în orice aluat de pâine, prăjituri, chec, torturi, orice are la bază făină. De asemeni, putem presăra psyllium în orice supă, ciorbă, tocană, salată, mâncare de bază dar să nu uităm să bem multă apă în ziua respectivă. 

Cel mai bine este însă să consumăm tărâţele de psyllium înainte de masa principală căci taie pofta de mâncare şi conferă senzaţia de saţietate, de plin.

Fibrele conţinute de psyllium au un rol deosebit în reglarea glicemiei, deoarece împiedică trecerea rapidă a glucozei din tubul digestiv în sânge. Datorită acestui fapt, psyllium poate ajuta cu succes în cura de slăbire sănătoasă. 

Plantago psyllium (patlagina indiană) este o plantă din familia patlaginei. 

Psyllium conţine de 14 ori mai multe fibre solubile decât ovăzul recomandat şi de Dieta Dukan, apreciat până nu demult pentru conţinutul său de fibre.

100 g de tărâţe de psyllium conţin 60 g fibre şi 40 grame carbohidraţi care nu intră la categoria fibre. Mod de administrare a tărâţelor de psyllium pentru a slăbi şi regla tranzitul intestinal: 1 linguriţă de tărâţe psyllium (echivalentul a 2 g), în 250 ml lichid (suc de legume sau de fructe, apă ori supă), după care se mai beau 250 ml de lichid pentru că acestea să işi mărească volumul şi efectul să fie cel dorit.

Deşi sunt un leac foarte bun pentru constipaţie, fibrele nu dau dependenţă şi nu au efecte secundare ca medicamentele laxative. Acestea din urmă se folosesc numai în caz de urgenţă pentru că, folosite pe termen lung, dau dependenţă .

Psyllium sunt recomandate deopotrivă în diaree şi constipaţie deoarece ele au un rol de reglare.

Tărâţe de psyllium. Click aici pentru detalii

Tărâţe de psyllium.
Click aici pentru detalii

În cazul constipaţiilor rezistente la tratament specialiştii recomandă din ce în ce mai des administrarea de psyllium, deoarece acestea nu acţionează agresiv ca celelalte laxative obişnuite. Psyllium nu ameliorează în mod direct durerea asociată sindromului colonului iritabil, însă îmbunătăţeşte şi reglează funcţiile digestive ale pacienţilor cu această afecţiune.

Ştiaţi că… multe dintre tabletele de slăbit conţin de fapt şi tărâţe de psyllium căci acestea au proprietatea de a tăia pofta de mâncare şi de a da senzaţia de saţietate? Este o idee bună, aşadar, să luăm direct tărâţe de psyllium (300 gr costă numai 19.9 lei şi ne ajung pentru circa o lună) decât să apelăm la pastilele cu mult mai scumpe.

Articol preluat de pe www.prodieta.ro

Share Button

Lăsați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: