cat-right

Seminţe de in

Seminţe de in

Seminţe de in

Seminţele de in (Linum usitatissimumau proprietăţi benefice menţinerii sănătăţii, de altfel sunt unele dintre cele mai bogate plante în substanţe nutritive. 

Seminţele de in măcinate şi uleiul din seminţe de in reprezintă o sursă bogată de grăsimi esenţiale Omega 3 (acid alfa-linoleic), mai precis sunt numărul 1 într-o serie de 129 de alimente supuse studiilor!

În plus, seminţele de in sunt bogate în antioxidanţi, au proprietăţi benefice asupra sănătăţii şi sunt eficiente în tratamentul contra constipaţiei. Adăugaţi seminţe de in în cerealele de dimineaţă, în pâinea de casă şi puneţi ulei din seminţe de in în salate, piure de cartofi, supă de legume.

Ele sunt o sursă foarte bună de vitamina B1, mangan, magneziu, fosfor şi cupru. Seminţele de in pot fi utilizate în tratamentul naturist a diverse afecţiuni, inclusiv prevenirea şi contracararea constipaţiei, dar nu pot fi considerate un medicament propriu zis ci un aliment benefic. 

Seminţe de in

Dacă ţineţi o dietă de detoxifiere a organismului, atunci seminţele de in măcinate sunt ideale!

În seminţele de in găsim lignani, compuşi vegetali care acţionează ca o formă slabă de estrogen. Alte alimente care conţin lignani sunt seminţele de susan, de floarea soarelui, nucile de caju şi alunele, dar într-o măsură considerabil mai mică. Oamenii de ştiinţă ne încurajează ca lignani pot proteja împotriva anumitor forme de cancer, în special al celui de sân şi de colon. Seminţele de in sunt o sursă excelentă de fibre solubile şi insolubile, eficiente pentru reglarea colesterolului, glucozei din sânge şi digestiei.

Este recomandat să consumăm seminţe de in măcinate căci astfel putem profita 100% de beneficiile lor, în timp ce dacă rămân nemăcinate pot trece prin corp fără nici un efect.

Inul este folosit din cele mai vechi timpuri, cultivarea inului datând încă din 3000 i.Hr. în Babilon. Inul este cunoscut şi ca “planta binecuvantată” fiind folosit pentru eliminarea durerilor abdominale, tusei, furunculilor, abceselor pielii şi constipaţiei.

Seminţele de in sunt cultivate pentru valoarea lor nutriţională dar şi pentru variate produse nealimentare precum vopsele, cerneală şi linoleum. Ni s-a intamplat să auzim”cum, uleiul de in este bun pentru a vopsi gardul de lemn, nu prentru om…” Este desigur, o afirmaţie bazată pe necunoaştere!

Studii şi cercetări!

Femeile care au adăugat zilnic, timp de 4 săptămâni, 50 de g de seminţe de in măcinate în alimentaţia lor zilnică şi-au scăzut colesterolul total cu 9% iar nivelul de colesterol rău LDL cu 18%. Seminţele de in reduc semnele de inflamaţie asociate cu riscul crescut de boli de inimă.

Un studiu pe cobai a descoperit că aportul suplimentar de ulei de in (bogat în Omega 3) este eficace în prevenirea dezvoltării tumorii de colon, în timp de uleiul de porumb (care conţine mai multe grăsimi Omega 6) a dus la creşterea tumorilor.

Un studiu pilot realizat în India a analizat efectul uleiului de in în comportamentul copiilor cu ADHD (Sindromul de Atenţie Deficitară). S-a observat o îmbunătăţire semnificativă a simptomelor, reflectată în reducerea simptomelor totale de hiperactivitate.

Seminţele de in aduc beneficii antiinflamatorii, protejează vasele de sânge şi riscul de stres oxidativ. Omega 3 ajută la reglarea tensiunii arteriale şi susţine sitemul cardiovascular. Fibrele mucilaginoase conţinute de fibrele de in întârzie golirea stomacului şi pot îmbunătăţi absorbţia nutrienţilor.

Care este impactul unei temperaturi de coacere asupra seminţelor de in şi uleiului din seminţe de in?

Conform unor studii recente, răspunsul la această întrebare este “Nici o problemă!”. Au fost date două exemple cu timp de coacere de 15 minute, respectiv 3 ore.  În ambele cazuri, conţinutul de Omega 3 din seminţele de in a rămas stabil şi intact. Aceasta este o veste minunată pentru toţi cei care doresc să includă seminţele de in în brioşe, pâine, prăjituri ori în blatul de pizza sau vor să folosească ulei din seminţe de in în diverse mâncăruri la cuptor.

 Sugestii de preparare şi servire

  • Adăugaţi seminţe de in în reţele dvs preferate, în preparatele de panificaţie, în pâine, dulciuri şi în cerealele musli de dimineaţă. Atenţie! Seminţele de in trebuie măcinate sau înmuiate pentru a profita în cea mai mare măsură de proprietăţile lor benefice.
  • Măcinaţi seminţe prospete de in de câte ori este posibil. Adăugaţi-le alături de sare din Himalaya şi piper în mâncăruri.
  • Uleiul de in va fi păstrat la frigider după deschidere. Nu prăjiti cu ulei de in căci se arde cu uşurinţă. Uleiul de in se foloseşte adăugat în mâncare, în salate, pateuri, salate de vinete, piureul de cartofi, ciorbe de zarzavat, tocănite, pilaf.

Articol preluat de pe www.prodieta.ro

Share Button

Lăsați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: