cat-right

Semintete de chia

 

Seminţe de chia

Seminţe de chia

Seminţele de chia sunt cea mai nouă recomandare a nutriţioniştilor. Prestigioasa emisiune TV “Doctor Oz” a promovat aceste seminţe de chia şi de atunci vânzările de chia au crescut spectaculos. Alături de seminţele de in, seminţele de chia sunt unele dintre cele mai puternice, funcţionale şi pline de nutrienţi alimente din lume. Seminţele de chia sunt mici, au culori de bej, maro şi negru şi sunt originare din sudul Mexicului şi Bolivia. Dacă doriţi să urmaţi o dieta de tipul “Mănânci şi Slăbeşti” seminţele de chia sunt cele mai recomandate şi ideale pentru acest stil de dietă. În plus, seminţele de chia sunt foarte bogate în nutrienţi: au de 30 ori mai multi antioxidanţi decât afinele, de 5 ori mai mult calciu decât laptele, de 3 ori mai mult fier decât spanacul, de 14 ori mai mult magneziu decât broccoli si de 8 ori mai mult omega 3 decât somonul.

Cum au cucerit seminţele de chia întreaga lume? Prin faptul că suprimă pofta de mâncare timp îndelungat, conferă energie şi vitalitate, ajută la slăbire, au foarte puţine calorii, sunt bogate în calciu, acizi graşi esenţiali şi fibre.

Cum putem mânca seminţele de chia? Seminţele de chia au un gust uşor de nucă, sunt uşor de mestecat şi de digerat. Putem adăuga chia în brioşe, în cerealele de dimineaţa cu lapte, în iaurt, în lapte de cereale, lapte de migdale sau de orez, în diverse deserturi uşoare precum plăcinta cu brânză şi stafide. Presăraţi seminţe de chia peste salate sau integraţi-le în dressinguri.

Seminţele de chia sunt benefice organismului şi “la moda” datorită faptului că livrează cantitatea maximă de nutrienţi (vitaminele şi mineralele necesare organismului) cu minimum de calorii. În seminţe de chia regăsim fibre, acizi graşi Omega 3 şi Omega 6, calciu, antioxidanţi şi chiar proteine.
Amestecate cu cerealele de dimineaţă, o porţie de seminţe de chia poate furniza 42% din necesarul de fibre zilnic (ne protejăm astfel de boli precum obezitatea, cancerul de colon, hipertensiune arterială şi boli ale tractului digestiv). Fibrele sunt vitale pentru toate aspectele legate de sănătate şi ajută la slabire şi digestie.

În contact cu apa sau cu un alt lichid, aceste seminţe işi măresc volumul de câteva ori, deci 2 linguriţe sunt suficiente. Chia absoarbe până la de 12 ori greutatea sa proprie şi se extinde ceea ce reduce pofta de mâncare!

Semințe de Chia 250 gr

Seminţe de chia – începând de la 9,90 lei

Chia este foarte bogată în acizi graşi Omega 3 şi Omega 6. Ba chiar trebuie să ştim că seminţele de chia au mai multi acizi Omega 3 decât somonul sălbatic! 

Cu toţii avem nevoie să consumam cantităţi mari de acizi graşi esenţiali căci corpul nostru nu îi poate produce în plan intern şi sunt esenţiali pentru reconstrucţia de celule şi în reglementarea proceselor organismului. Acizii graşi ajută la reducerea inflamaţiilor şi scad riscul apariţiei unor boli cronice, cum ar fi cele de inimă sau artitră.

De asemenea, acizii Omega 3 şi Omega 6 regleaza nivelul zaharului din sânge şi insulină, ceea ce insemnă că ajută în dieta de slăbire.Seminţele de chia sunt foarte bogate în calciu asimilabil, de 5 ori mai mult decât laptele! Deficitul de calciu poate duce la osteoporoză, o afecţiune caracterizată prin oase poroase şi fragile care afectează în principal femeile.

Istoricul seminţelor de chia

După cucerirea spaniolă a Americii Latine, seminţele de chia si beneficiile lor au fost date uitării căci o nouă agricultură, cea europeană, s-a impus pe continent. În zilele noastre, datorită lipsei extreme de nutrienţi in alimentaţia ţărilor civilizate (în special Statele Unite ale Americii), oamenii de ştiinţă şi nutriţioniştii se află în căutarea de soluţii naturale pentru a îmbunătăţi starea de sănătate a noastră, ştiut fiind că prevenţia bolilor este mult mai puţin costisitoare decât tratamentul acestora. Datorită acestui fapt, seminţele de chia au fost redescoperite, proprietăţile lor benefice au fost readuse la lumină şi au câştigat popularitate în toată lumea modernă.

Seminţele de chia au fost un aliment de bază (precum porumbul şi fasolea) în alimentaţia aztecilor şi mayaşilor. Cuvântul chia provine de altfel din limba mayasilor însemnând “putere”. Sunt dovezi care arată că oamenii au început să consume seminţe de chia în jurul anilor 3500 î.Hr. Aztecii şi mayaşii consumau seminţe de chia în mod regulat fie sub formă de făină de chia, ulei de chia sau amestecate cu apă. Erau apreciate pentru capacitatea lor de a creşte energia organismului şi vitalitatea pe perioade lungi de timp.

Puteţi adăuga seminţe de chia în cerealele de mic dejun sau le puteţi pune în blender alături de lapte de migdale, orez ori soia şi fructe congelate sau proaspete pentru a face smoothie-uri hrănitoare.  O altă idee pentru un mic dejun hrănitor: iaurt gras grecesc, o linguriţa de miere de albine naturală (sau sirop de arţar) şi o lingură de seminţe de chia. Puteţi adăuga seminţe de chia în aluatul de clătite sau de prăjituri iar dulciurile vor deveni mult mai sănătoase şi mai hrănitoare!

Reţete cu seminţe de chia

Unde găsim seminţe de chia? În magazinele naturiste. Ce preţ au seminţele de chia? 23.50 lei 250 gr seminţe de chia. Sau le puteţi încerca la preţul de numai 9.90 lei pentru 90 gr. >>vezi aici mai multe detalii şi cum poţi cumpăra seminţe de chia <<

Proprietăţile nutritive ale seminţelor de chia le recomandă pentru consumul zilnic în cerealele de dimineaţa sau măcinate fin (cu orice râşniţă de casă) alături de seminţe de in, susan, dovleac şi adăugate în shake-uri, aluaturi, deserturi.

Seminţele de chia sunt extraordinar de eficiente şi pentru frumuseţea şi hidratarea pielii. Ultimele cercetări su revoluţionat industria cosmetică, iar uleiul din seminţe de chia a fost declarat extraordinar de nutritiv şi hidratant pentru pielea feţei, a gâtului şi a întregului corp!

Articol preluat de pe www.prodieta.ro

EL DORADO OIL

Ulei pentru hidratarea pielii din seminte de chia >> vezi detalii despre Uleiul ElDorado si pret <<

Share Button

Lăsați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: