cat-right

Dieta cu mere

Dieta cu mere este o dietă ideală atunci când ne întrebăm cum să slăbim foarte repede. Ca şi dieta disociată sau alte diete, şi dieta numai cu mere are mai multe variante. Putem să ţinem dieta numai cu mere trei zile la rând ori putem să ne alegem o zi pe săptămână în care să mâncăm numai mere. Putem alege să mâncăm numai mere ori putem ţine o dietă în care merele să completeze mesele zilei. Fitonutrienţii din mere reglează glicemia. Mărul este un fruct foarte valoros care conţine foarte multe dintre vitaminele şi mineralele necesare organismului sănătos.

Dieta cu mere

Dieta cu mere

 

 Mărul conţine antioxidanţi, beneficii cardiovasculare,        incetineşte digestia carbohidraţilor, stimulează pancreasul să producă mai multă insulină, aduce beneficii în lupta cu astmul  ori cancerul pulmonar, reduce degenerescenţa maculară de  ochi. 

Mărul este bogat în vitamina C, B6,  potasiu, fibre, ţine colesterolul sub control şi fortifică  gingiile. Dacă suferiţi de hiperaciditate, puteţi amesteca    mărul cu morcov ori il puteţi mânca după ce l-aţi copt fără  zahăr.

 

Există mai multe variante pentru dieta cu mere:


 

  • 1. Dieta numai cu mere presupune ca o zi pe săptămână vom mânca numai mere. Sau trei zile pe săptămâna vom mânca numai mere.

Consumaţi-le ori de câte ori vă este foame. Puteţi mânca oricat de multe, după cum doriţi. Sunt permise şi merele coapte, eventual cu scorţişoară dar fără adaos de zahăr sau miere! Este recomandat să asociem dieta cu mere cu ceai verde neîndulcit care ajută şi el la slăbirea rapidă. Dieta cu mere mai este numită şi de detoxifiere. Dacă aţi încercat deja dieta de detoxifiere cu lămâi, cu pepene rosu, cu grapefruit sau cu struguri, veţi găsi dieta de detoxifiere cu mere simplă şi eficientă. După detoxifiere încercaţi să mentineţi o dietă sănătoasă. Începeţi prin a mânca un bol de amestec de fructe sau un smoothie de kiwi şi banane sănătos, ori supă de legume sau o farfurie de legume fierte la abur.

  • 2. O alta dietă populară este dieta cu mere şi iaurt.

Regula dietei este ca la un măr mâncat să consumăm şi o jumătate de cană de iaurt şi astfel să procedăm de 5-6 ori pe zi. Iaurtul este un aliment foarte sănătos şi bogat în proprietăţi nutritive.

  • 3. Dieta cu mere are şi o variantă care permite consumul de alimente slabe caloric:

Mic Dejun: Vom mânca o felie de pâine din făină de secară sau multicereale prăjită, 50 g brânză slabă şi tare, fără zer, un măr;
Gustare: Până la masa de prânz putem să mai mâncăm un măr.
Prânz: Ingrediente pentru masa de prânz: 250 grame de spanac, o ceapa, 200 grame file de curcan, 2 mere. Căliţi foarte puţin ceapa, adăugaţi repede fileul de curcan, spanacul, merele tăiate cubuleţe şi un pahar de apă. După ce s-au înăbuşit le retrageţi de pe foc, scurgeţi tot lichidul produs şi adăugaţi o lunguriţă de ulei de măsline. Căliţi puţin mâncarea pentru un plus de gust.
Gustare: Dieta ne permite ca între mese să mai consumăm încă un măr. Putem bea şi ceai verde care are şi prorietatea de a reduce senzaţia de foame.
Cina: Putem face o salată de mere rase şi morcovi cruzi daţi pe răzătoare. Putem asezona cu iaurt. Putem ţine această dietă trei zile la rând în fiecare săptămână pentru mai multe săptămâni în funcţie de cât doriţi să slăbiţi. În celelalte 4 zile ale săptămânii vă recomandăm .

  • 4. Dieta cu oţet de mere
Dieta cu mere

Dieta cu mere

 

recomanda consumul a 1-3 linguriţe de oţet înainte de fiecare masă în speranţa că vom pierde rapid din greutate.

Mărul (Malus domestica) stimulează secreţia sucurilor digestive şi contribuie la digestia proteinelor. Conţine pectina, care se leagă de colesterol şi de acizii biliari, îmbunătăţindu-le excreţia din organism. Pectina face ca mărul să fie un remediu simplu împotriva diareei. Mărul protejează organismul împotriva multor toxine din mediul înconjurator.

Ştiaţi că

  • … merele fac parte din familia trandafirilor?
  • … prin tradiţie merele sunt oferite cuplurilor necăsătorite, profesorilor şi prietenilor pentru a le aduce noroc

Un nou studiu arată că un măr pe zi ne ajută să ţinem caloriile sub control. Dacă mâncăm mere înainte de masă ne scade apetitul. Participanţii la studiu care au mâncat un măr cu aproximativ 15 minute înainte de prânz au mâncat ulterior mult mai puţin! (caloriile consumate au fost cu aproape 190 mai puţine decât atunci când aceştia luau masa fără a mânca un măr înainte). Studiul a fost prezentat la o reuniune a Obesity Society, o organizaţie de control al greutăţii corporale formată din oameni de ştiinţă şi profesionişti. Cercetatorii de la Universitatea de Stat din Pennsylvania au testat modul în care consumul de mere în diferite forme afectează consumul de calorii. Ei au invitat în laborator timp de cinci săptămâni 59 de persoane cu greutate normală, atât bărbaţi dar şi femei, să mănânce micul dejun şi masa de prânz. Înainte de masa de prânz, participantii au mancat fie nimic, fie un măr şi jumătate crud (aproximativ 125 de calorii), fie o cantitate echivalentă caloric de piure de mere, suc de mere cu fibre adăugate sau suc de mere fără fibre. Aproximativ 15 minute mai târziu, participanţii au fost servit un antreu de brânză şi tortellini cu sos de rosii. Participanţii care au mâncat un măr şi jumătate crud au consumat apoi cu 187 mai puţine calorii la masă decât atunci când au consumat piure de mere, suc sau nimic. „Acest lucru sugerează că dacă alegem să mâncăm un fruct sărac în calorii înainte de masă, aceasta ar putea fi o strategie grozavă pentru reducerea aportului ulterior de calorii”, a declarat Julie Flood, un cercetator de la Penn State. „Se pare că fructele consumate ca atare sunt mai săţioase decât sucul de fructe iar oamenii le percep în mod diferit. Atunci când se uită la mere se gândesc că acestea le vor umple stomacul…” Brian Wansink, directorul de la Cornell University’s Food and Brand Lab in Ithaca, NY, spune: „Aceasta este o dovadă clara că nu atât numărul de calorii, ci efortul de a mânca ne păcăleşte să gândim că suntem sătui şi nu mai vrem să mâncăm altceva.”

Un studiu condus de cercetatorii de la Universutatea de Stat din Rio de Janeiro a descoperit că femeile supraponderale care au introdus în dieta lor trei mere pe zi au slăbit mai mult decât femeile care nu au consumat mere.

Diabeticii care consumă mere prezintă niveluri mai mici ale glucozei după consumarea acestora, probabil datorită conţinutului de fibre solubile.

Încercaţi să ţineţi dieta cu mere în special toamna sau iarna când merele sunt proaspat culese şi bogate în vitamine şi minerale.

Alimentaţia variata este fundamentală pentru aportul de antioxidanţi. Cu cât consumâm legume şi fructe mai variate, cu atât avem mai multe şanse să ne bucuram de o gamă complexă de antioxidanţi de care avem nevoie pentru a fi într-o stare bună de sănătate. Conform cercetărilor întreprinse de specialişti, ar trebui să consumăm zilnic în jur de un gram de polifenoli. Merele, în funcţie de soi, pot avea cam de la 100 până la 300 de miligrame de polifenol. Aşadar, două mere consumate zilnic sunt, fără îndoială, benefice. Iar dacă cineva încearcă să vă sperie, spunandu-vă că merele conţin formol, îi puteţi răspunde că, indiferent de consecinţele pe care le are formaldehida în stare naturală, avantajele oferite de polifenoli sunt mult mai importante.

Articol preluat de pe www.prodieta.ro

Găsiţi aici  o gamă diversificată de produse SĂNĂTOASE cu mere!

Share Button

Lăsați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: