cat-right

Konjac – revoluția în slăbire

Konjac – revoluția în slăbire

images

Konjak, Anorphophallus Konjac, este o plantă perenă originară din zonele subtropicale și tropicale din estul Asiei, din Japonia și China până în sud, în Indonezia.
Rădăcina de konjac este recunoscată în Japonia ca plantă medicinală încă din secolul 6. Apariția în anul 1846 a cărții Konnyaku Hyakusen (100 de rețete cu Konjac) demonstrează popularitatea preparatelor pe bază de konjac în perioada Edo.
Mâncarea preparată din rădăcina acestei plante este cunoscută sub denumirea sa japoneză, konjac, fiind gătită și consumată în principal în această țară.
Gustul este aproape neutru, cel mai frecvent fiind asociat cu un gust sărat. Konjacul este apreciat în principal pentru textura sa și pentru beneficiile pe care le aduce organismului și apoi pentru gust.

Rădăcina uscată de konjac conține aproximativ 40% glucomannan, o polizaharidă ce face jeleul de konjac foarte vâscos și care este responsabilă pentru numeroasele beneficii aduse sănătății: în medicina tradițională chineză a fost foarte apreciat pentru detoxifiere, tratarea tumorilor, ameliorarea stazei sanguine și lichefierea secrețiilor tractului respirator. Efecte benefice au fost demonstrate și la nivelul tractului digestiv: cantități modeste de konjac stimulează creșterea acidului butyric, îmbunătățirea naturală a florei intestinale și peristaltismului intestinal la adulții ce suferă de constipație.

Glocomanannul are o capacitate foarte mare de a absorbi lichidele și de a se transforma într-un gel care umple stomacul și dă senzația de sațietate. Mai mult, datorită texturii gelatinoase, acest gel tranzitează foarte ușor tractul digestiv, astfel încât alimentele nu mai sunt transformate în depozite de grăsime ci sunt eliminate în mod natural.

 -Capacitatea mare de absorbție a lichidelor
- Crearea senzației de sațietate
- Conținut de calorii aproape 0
- Conținut foarte bogat de fibre
- Blocarea glucidelor și grăsimilor
- Reglarea glicemiei
- Reducerea nivelului colesterolului
- Facilitarea tranzitului intestinal și detoxifierea colonului
iată calitățile dovedite care au făcut din rădăcina de konjac un ingredient spectaculos în suplimentele alimentare și dietele destinate curelor de slăbire.

Cum putem folosi Konjacul?
Konjacul este disponibil sub formă de pudră (făină) de konjac sau paste preparate din această făină, cei mai cunoscuți fiind tăițeii Shirataki.

Pudra de konjac poate fi folosită ca gelifiant sau agent de îngroșare în numeroase rețete, atât dulci cât și sărate, de la sosuri, crème, supe până la budinci și jeleuri, aducând un aport foarte redus de calorii și grăsimi. Modul de utilizare este la fel de simplu ca și cel al amidonului sau a altor ingrediente similare.
Tăițeii Shirataki pot înlocui pastele în orice rețetă tradițională, oferind o masă gustoasă și sățioasă.
Pastele sub formă de perle pot înlocui cu succes orezul, cus-cus sau alte cereale, de asemeni în orice preparate, dulci sau sărate.

Vă invităm să încercați două dintre numeroasele rețete pe bază de konjac, gustoase și foarte ușor de preparat:
Perle de konjac cu lapte (pentru 4 persoane)
Ingrediente: 1 pachet perle konjac, 1 plic agar-agar, 300 ml lapte, 1 baton de vanilie, zahăr sau îndulcitor după gust.

-Preparați perlele conform indicațiilor.
-Turnați într-un vas conținutul unui plic de agar-agar (3 g), 300 ml lapte și un baton de vanilie.
-Aduceți la fierbere și adăugați perlele de konjac și zahărul sau îndulcitorul.
-Turnați în cupe și lăsați la rece.
-Serviți rece, ornat cu fructe roșii.

Tăiței de konjac Shirataki cu creveți (pentru 2 persoane)
Ingrediente: 1 pachet tăiței shirataki, o ceapă tocată, ½ ardei roșu, 200 g creveți decorticați, sare,  smântână, sos de soia, susan după gust.

-Preparați tăițeii conform indicațiilor.
-Într-un wok antiadeziv căliți o ceapă tocată, ½ ardei roșu și 200 g creveți decorticați.
-Adăugați tăițeii Shirataki și asezonați după gust cu sare, smântână, sos de soia, susan.
-Serviți preparatul cald, alături de baghete.

Produse recomandate:

Slim Noodles - Tăiței din făină de Konjac  270 g

SLIM NOODLES – TĂIȚEI DIN FĂINĂ DE KONJAC 270 G

 

 

Slim Pasta – Fettucini din făină de Konjac 270 g

SLIM PASTA – FETTUCINI DIN FĂINĂ DE KONJAC 270 G

Slim Pasta – Lasagna din făină de Konjac  270 g

SLIM PASTA – LASAGNA DIN FĂINĂ DE KONJAC 270 G

Slim Pasta – Penne din făină de Konjac 270 g

SLIM PASTA – PENNE DIN FĂINĂ DE KONJAC 270 G

Slim Pasta – Spaghetti din făină de Konjac  270 g

SLIM PASTA – SPAGHETTI DIN FĂINĂ DE KONJAC 270 G

 

Slim Rice – Orez din făină de Konjac 270 g

SLIM RICE – OREZ DIN FĂINĂ DE KONJAC 270 G

Slim Noodles – Legume cu curry panang, 250 g

SLIM NOODLES – LEGUME CU CURRY PANANG, 250 G

Slim noodles – Legume Phad Thai, 250 g

SLIM NOODLES – LEGUME PHAD THAI, 250 G

Slim Pasta – Arrabiata, 250 g

SLIM PASTA – ARRABIATA, 250 G

Slim Pasta – Mediterrenean 250 g

SLIM PASTA – MEDITERRENEAN 250 G

Slim Rice – Pui Tikka, 250 g

SLIM RICE – PUI TIKKA, 250 G

Slim Rice- Pui massaman cu curry, 250 g

SLIM RICE- PUI MASSAMAN CU CURRY, 250 G

\

\

Share Button

Lăsați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: