cat-right

Află câteva alimente care îţi oferă o stare de bine!

1a

Află câteva alimente care îţi oferă o stare de bine!

Este acel moment uimitor al anului, când produsele proaspete abundă.

Ne  place că există o abundență de opțiuni proaspete, delicioase și sănătoase.

Şi mai bine: multe fructe şi legume sunt pline cu beneficii pentru sănătate.

 

 

 

 

Porumb

Porumbul

Știai că doi antioxidanţi, luteina şi zeaxantina care se găsesc în porumb pot acţiona ca ochelari de soare naturali ajutând la formarea pigmentului macular care filtrează o parte din razele dăunătoare ale soarelui?

Este adevărat.

Aceeaşi antioxidanţi pot ajuta la reducerea riscului de a dezvolta degenerescenţă maculară senilă, principala cauză de orbire la persoanele cu vârstă de peste 60 de ani (deși o mare parte a prejudiciului are loc cu câţiva ani mai devreme).

 

 

Cafeaua

Cafeaua

O singură ceașcă de cafea pe zi poate reduce riscul de a dezvolta cancer de piele.

Un studiu efectuat pe un eşantion de peste 93.000 de femei publicat în Jurnalul European de Prevenire a Cancerului demonstreză că bând o ceaşcă de cafea cu cafeina pe zi reduci riscul de a dezvolta cancer de piele cu aproximativ 10 %.

Şi cu cât mai mută cafea bei maxim până la 6 ceşcuţe pe zi cu atât mai mult scazi riscul.

Cafeaua decofeinizată nu are aceste proprietăţi.

 

 

Cireşe

Cireşele

Cireşele oferă o serie de beneficii pentru sănătate.

Poate ai auzit că ceaiul de cozi de cireşe te ajută să dormi mai bine sau poate potoli durerea, urmare a unui efort fizic intens.

Însă ştiai că proprietăţile cozilor de cireşe te pot ajuta să slăbeşti?

Antocianii din cozile de cireşe ajută la arderea grăsimilor şi reduce procesul de stocare al acestora.

 

 

 

 

Roşii

Roşiile

Nu există nici o îndoială că protecția solară ar trebui să fie prima linie de apărare împotriva soarelui de vară aprins.

Consumul de roşii te poate ajuta în a-ţi oferi mai multă protecţie: consumă mai mult licopen -carotenoidul care face roşiile roşii, poate proteja pielea de arsurile solare.

Într-un studiu participanţilor care au fost expuşi razelor UV  li s-a înroşit pielea cu 50% mai puţin după ce  au consumat 2 linguri de pastă de tomate sau au băut 3 ceşti de suc de morcovi pe zi în plus faţă de dieta lor regulată , timp de 10 până la 12 săptămâni.

Suplimentele, cu toate acestea, nu au fost la fel de eficace: în același studiu, cei care au primit un supliment de licopen sau licopen sintetic nu au fost semnificativ protejaţi împotriva arsurilor solare.

Pepene roşu sau lubeniţa

Pepenele roşu sau lubeniţa

Stând hidratat  îţi menţii o memorie şi o stare de spirit excelentă.

De asemenea, ajută la menţinerea temperaturii corpului (prin transpirație) în timpul lunilor fierbinți de vară.

Vestea bună este că nu trebuie doar să bei apă.

În plus faţă de furnizarea de licopen-responsabil de protejarea pielii de razele UV, pepenele roşu sau lubeniţa cum i se mai spune conţine 92% apă.

Un alt avantaj, cercetările arată că, consumul de alimente care sunt pline de apă te ajută să te păstrezi sătul pe mai puţine calorii.

Interesant este faptul că apa potabilă alături de alimente nu are acelaşi efect.)

Ymeura

Zmeura

Zmeura este o sursă bogată de fibre, o parte din ea solubilă sub formă de proteine​​, care ajută la scăderea colesterolului.

O ceaşcă de zmeură are 8 grame de fibre.

Un studiu în Jurnalul de Nutriţie sugerează că, consumul de  fibre poate ajuta la prevenirea creşterii în greutate sau chiar ajută în procesul de pierdere în greutate.

Pe parcursul unui studiu de doi ani, cercetatorii au descoperit că, atunci când participanţii la studiu au mărit consumul de fibre la 8 grame pentru fiecare 1000 de calorii, au pierdut aproximativ  4 kg.

Încearcă şi tu!

 

kONJAC

Konjac

Consumul de alimente pe bază de konjac.

Glucomanan, sau rădăcină konjac, este de asemenea o formă de fibre solubile benefice care pot îmbunătăți sănătatea intestinului, glicemia și lipidele.

De asemenea te ajută să slăbeşti sau să te menţii.

Ca să slăbeşti trebuie să mănânci mai puţin.

Destul de simplu nu?

Dar e greu să obţii suficiente fibre atunci când mănâncă mai puține alimente.

Mai puţine fibre înseamnă senzaţie de foame mai deasă deci  vei vrea să mănânci mai mult!

 

Ce e de făcut?

Fibrele solubile de la rădăcina de konjac, pot fi un supliment care satisface ambele nevoi.

Click aici pentru detalii -Konjac pudra 18 g

Fibre adecvate plus saţietate mai mare.

Are de asemenea multe alte beneficii asupra sănătăţii.

Konjac apare în bucătăria din Asia de Est, de multe ori ca tăiţei Shirataki, gel sau perle.

Deși konjac a fost mult timp folosit în China, Japonia și Asia de Sud-Est ca o sursă de hrană și ca o medicină tradiţională, cercetătorii occidentali au fost interesați și de beneficiile pentru sănătate.

  • Reţine apa
  • Te face să te simţi sătul mai repede şi pentru mai mult timp
  • Mai mare toleranţă a glucidelor şi a profilului lipidic
  • Motilitate gastrică mai bună
  • Reduce acneea
  • Scade riscul de apariţie a cancerului
Ceai

Ceai

Sigur, un pahar mare de ceai rece pe  zi este revigorant, dar știai ce bine îi face organismului tău?

Studiile arată că daca bei ceai în mod regulat reduci riscul de Alzheimer și diabet.

Ceaiul este bogat în flavonoide.

Indiferent de care: negru, verde, oolong, alb sau pe bază de plante, consumul proaspăt, maximizează efectul flavonoidelor.

Dacă vrei să păstrezi ceai rece la frigider adaugă puţină zeamă de lămâie. Acidul citric și vitamina C  din lămâie ajută la conservarea flavonoidelor.

Share Button

Lăsați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: