Sinuzită

Sinonime şi denumiri similare: inflamarea sinusurilor, inflamaţii ale sinusurilor, inflamaţia mucoasei sinusurilor paranazale.

Explicaţii: inflamaţie cronică sau acută a mucoasei sinusurilor paranazale de origine bacteriană, cu amplificarea simptomelor în timpul sezonului rece şi umed şi după infecţii noi.

a) sinuzita maxilară: sensibilitate la percuţie a cavităţii craniene şi a sinusului frontal şi sensibilitatea la presiune a foramenului intraorbital şi deasupra „măselelor de minte”, durere surdă la presiune la flexia anterioară a capului.

b) sinuzită frontală: cefalee frontală, foramen supraorbital sensibil la presiune.

În cazul sinuzitei-nevralgii aplicarea de tampoane de vată îmbibate cu clorură de etil amplifică durerea – în cazul sinuzitei ameliorează durerea. În cazul compreselor calde situaţia este inversă.

În tratamentul sinuzitei Dr. Pronat recomandă administrarea preparatului  REGULAT® astfel:

Administrare internă:

► 2 x 2 linguri de REGULAT® zilnic înainte de mese.

► administrarea nazală (5 ml REGULAT® + 15 ml soluţie salină izotonă) la fiecare oră respectiv la fiecare 2 ore. Se pulverizează 2 doze în fiecare nară – inspiraţi puternic.

► comprese pe frunte cu amestec din apă şi REGULAT® diluat (1:1) de mai multe ori pe zi timp de 20 de minute.

► în cazul sinuzitei maxilare se recomandă aplicarea între gingie şi maxilarul superior a unui tampon cu amestec din apă şi REGULAT® diluat (1:1) timp de peste 20 de minute. Procedura se repetă de mai multe ori.

► asanarea focarelor de infecţie de la dinţi, sinusurile nazale.

► administrarea nazală poate fi completată cu picături „Mucedokehl“ (Sanum-Kehlbeck) în mod optim. (2 ml/20 ml spray nazal).

► acupunctura are efecte benefice.